ازن زن

  • ۰
  • ۰

ازن زن

معمولا برای تصفیه آب از کلر استفاده می شود در حالی که این ماده بسیار سمی و کشنده است امروزه به صورت محدود از دستگاه های ازن زن به عنوان جایگزین کلرزن استفاده می شود.دلیل این جایگزینی را می توان اینطور بیان کرد که ازن در مقایسه با کلر (به عنوان مثال در تصفیه آب استخر) 50% قدرت تاثیر بیشتر ،3000 بار سریعتر ،بدون ناراحتی و سوزش چشم ،خورندگی تاسیسات کمتر و ... دارد.

ازن:

ازن مولکول سه اتمی اکسیژن می باشد معمولا با لایه ازن در استراتوسفر که با فیلتر کردن پرتو فرابنفش خورشید از زندگی موجودات سطح زمین محافظت می کند شناخته می شود. پس از تجزیه مولکول اکسیژن موجود در هوا توسط رعد و برق یا پرتو فرابنفش و واکنش اتم اکسیژن با مولکول دو اتمی آن ازن بوجود می آید که بسیار ناپایدار است و دارای نیمه عمر کوتاه می باشد ، به دلیل ناپایداری دارای خاصیت اکسندگی بسیار قوی می باشد به اینصورت که اتم سوم اکسیژن از مولکول ازن جدا شده و با اکثر ترکیبات موجود واکنش می دهد و می تواند اکثر باکتری ها و ویروس ها را از درون متلاشی کند ، این ویژگی ها باعث می شود دستگاه ازن زن در موارد تصفیه و گندزدایی آب و فاضلاب ، ضد عفونی میوه ها و سبزیجات و موارد پزشکی و ... استفاده شود.


 دستگاه ازن زن از دو قسمت درایور برای تولید ولتاز بسیار بالا و تیوب برای ایجاد پلاسما و تجزیه اکسیژن و تولید ازن تشکیل شده است.

  • ۹۸/۰۳/۰۷
  • کیوان قربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی